Decentralizované informace: Obsahový nebo-li content marketing

knihy, tablet, decentralizace, informace
Decentralizované informace

Obsahový nebo-li content marketing je komunikační postup poskytující dencentralizované informace. Má cíle, postupy a strategie. Přechodový můstek do digitální doby a na digitální produkty.

Obsahový marketing je součástí online marketingových aktivit, jehož cílem je mimo jiné zviditelnit firmy, instituce, webové stránky nebo jednotlivce na internetu. Nejedná se o reklamu, ale o soubor aktivit, které mají za cíl poskytovat kvalitní informace a obohatit čtenáře.

Při psaní tohoto blogu jsem se tak automaticky od doby jeho zřízení stal tvůrcem obsahového marketingu. Blog jsem původně zřídil s cílem zaznamenávat si poznámky z cest a zejména pak z mé životní 3000 kilometrů dlouhé poutě do Santiaga de Compostela (čtěte více zde).

Nyní se však díky jeho zřízení můžeme společně učit zajímavé dovednosti v oblasti online marketingu a digitalizace (více o dovednostech digitální doby jsem psal zde).

Obsah jako decentralizace informací

Obsahový marketing je vlastně novinařina v nové podobě a novým posláním. Psaní a informování veřejnosti bylo původně výsadou velkých mediálních domů. Díky internetu se však tento model převrátil a poskytovat zajímavé a obohacující informace může každý jednotlivec či firma.

Zabývá se tím autor blogu, stejně jako mnohé firmy. Každý se tak nyní může svým způsobem stát novinářem i vydavatelským domem. Je proto užitečné čtenáře a zákazníky informovat a zajímavých službách, produktech, myšlenkách či postupech a tak podobně.

Díky tomu mají snad všichni uživatelé internetu přístup k informacím, které potřebují a to prakticky na dosah ruky. A to je přesně výdobytkem obsahového marketingu. Poskytovat decentralizované informace a komunikovat se zájmovou veřejností.


Obsah jako komunikační aktivita

Stejný postup k informování lze použít také jako marketingovou a zejména komunikační aktivitu. Největší výzvou v komunikaci firem se zákazníky je přitom právě dobře komunikovat, udržet si pozornost zákazníků a informovat smysluplně o své činnosti.

Poskytování kvalitních informací je přitom jednou z možností jak setrvale komunikovat bez nutnosti aktivně tlačit informace všudy kudy to jde jak to dělá například klasická reklama.

Stačí pravidelně poskytovat informace o zajímavých tématech, produktech, službách či nápadech a lidé si tyto informace na internetu často dohledají sami. Zároveň tím definujeme, tvoříme a předáváme vlastní image a poselství. Pracujeme tím také na vlastní nezávislosti, máme-li webovou stránku, tak proč jí nevyužít k aktivní komunikaci.

Obsahová komunikace jako marketingový nástroj

Komunikační postup je přitom stejný: poskytovat kvalitní obsah, poutavě informovat cílovou skupinu, tak že je budou takové informace zajímat a pozornost již přijde „sama“. Nebo spíš téměř sama. Je proto potřeba použít širší soubor aktivit.

Na rozdíl rozdíl od nejrůznějších reklam lidé chtějí takovým informacím věnovat pozornost. Je to přece jen něco, co si sami vyhledají proto, že se chtějí něco dozvědět. Stačí takovým hledajícím poskytnout obohacující informace, které jim bude stát za to číst.

Pochopitelně pokud se věnujete revolučně novému oboru, který lidé zatím ani neznají, tudíž ho nemohou hledat, je pak dobré zvolit jiné formy marketingu. V množství ostatních případů je však content marketing dobrou volnou. I obsahový marketing však má svá pravidla a specifika.

V minulém článku jsme se proto zabývali oblastí online marketingu zvanou SEO (Search engine optimization), nebo-li optimalizace (nejen) digitálního obsahu pro vyhledávací mechanismy (čtěte více zde). Jedná se v podstatě o soubor nástrojů pro práci s vytvořeným obsahem, který přizpůsobujeme čitelnosti uživatelů i vyhledávačů.


Cíle obsahového marketingu

Základní otázkou, kterou by si měl každý v případě obsahového marketingu položit je, čeho chci svými aktivitami vlastně dosáhnout. Cílů může být i vícero, ale aby jakákoli aktivita měla smysl, je třeba ji zacílit.

Tento blogu má například hned čtyři cíle, na kterých v různých obdobích pracuji různě intenzivně. A jaké to jsou:

1) Poskytovat zajímavé a kvalitní informace
2) Prezentace a prodej vlastních služeb (čtěte více zde)
3) Prodej digitálních produktů (můžete shlédnout zde)
4) Zkoušení zajímavých hobby aktivit na vlastní kůži (například jak si vyrobit rýžovací žlab zde)

Další možné cíle obsahového marketingu

V případě firemního i osobního marketingu se můžeme zaměřit na několik hlavních bodů, kterých chceme v rámci obsahového marketingu dosáhnout. Může se jednat například o:

1) Zvýšení povědomí o firmě a produktech
2) Přitažení pozornosti cílové skupiny
3) Generování potenciálních zákazníků
4) Zlepšení umístění ve vyhledávačích
5) Informování zákazníků

Jak realizovat obsahový marketing?

Předně je třeba si určit ke komu chcete vlastně mluvit, co bychom cílové skupině rádi sdělili a jaký přístup a cesty k tomu zvolíme. Dále bychom měli znát cíl vlastní aktivity a to všechno nejlépe zabalit do jednotné strategie.

Toto jsou příklady podnětů, které mohu případným zájemcům pomoci zpracovat. Více o službách, kterými se zabývám se nejen v oblasti obsahového marketingu se dozvíte v záložce služby (zde).

Po bezmála pěti letech tvorby obsahového marketingu nejen na tomto blogu také realizuji školení pro firmy, podnikatele i jednotlivce o tom jak s obsahovým marketingem pracovat. V případě zájmu o spolupráci se na mě s případným zájmem můžete obracet přímo prostřednictvím kontaktního formuláře (zde).

Přechodový můstek do digitální doby

Obsahový marketing je také dobrý přechodový můstek do digitální doby (psal jsem zde). Je přitom potřeba vzít to, co člověk umí a posunout to na novou úroveň.

Začal jsem s málem a postupně hledám a zkouším další zajímavé cesty, jak uplatnit svoje znalosti a zkušenosti. Jednou z cest je právě pokračování přechodu na digitální produkty.

Velmi jsem si například užil přednáškovou činnost s besedou o pouti do Santiaga de Compostela, se kterou jsem projel republiku (čtěte více zde). V návaznosti na to jsem připravil digitální produkt právě o této 3000 kilometrů dlouhé pěší pouti (více zde), k tomu jsem dodal digitální prodejní kanál (čtěte více zde) přes který, si můžete digitální videobesedu o pouti do Santiaga de Compostela pořídit přímo prostřednictvím tohoto blogu.

Vymyslet, odzkoušet, digitalizovat

Stejný postup nyní realizuji i v oblasti školení. Vzal jsem to co již umím, zpracoval to do nové podoby tak, aby toto know-how mohlo posloužit i dalším lidem.

Na základě zpětné vazby školení postupně vylepšuji a v určitém bodě přijde na řadu také tvorba digitální verze. A už se velmi těším, až celý tento tvořivý proces realizuji až do této podoby. Nyní si můžete přečíst více o tom, jak digitalizace zlepšuje lidem život (čtěte více zde).

Můžete se také dále podívat na Videobesedu o pouti do Santiaga de Compostela (zde) a nadále se můžete těšit na další zajímavá témata. Rozhodně se proto zapiště k odběru novinek do formuláře níže, aby Vám nic neuniklo nebo podpořte provoz tohoto blogu příspěvkem (více zde).

Přihlásit k odběru novinek: