Připravuji a rozvíjím online produkty

Digitiální podnikání, školení, kurzy vzdělávání
Digitální podnikání

Připravuji rozšíření služeb do oblasti vzdělávání a nové digitální produkty. Připravuji také rozšíření videobesedy o nepublikované zážitky. Ve formě „Minimal viable product“ plánuji postupně převádět služby z offline do online světa.

Od začátku letošního roku jste společně s tímto blogem mohli sledovat zrod nového digitálního produktu – Videobesedy o pouti do Santiaga de Compostela (více zde). Od první myšlenky, přes poznávání nástrojů a možností, po realizaci a základní marketingové aktivity (čtěte více zde).

Mám tak nyní k dipozici krásný blog, skvělý e-shop i s prvním produktem. Další směr vývoje tohoto projektu tak povede právě do oblasti naplnění tohoto e-shopu dalšími kvalitními digitálními produkty.

Rozvoj digitálních produktů

Snad každý kdo se někdy zabýval vývojem nějakého produktu ví, že dát dohromady kvalitní produkt, odzkoušet ho, vylepšit a uvést na trh je běh pořádně na dlouhou trať.

Stejně tak rozvoj digitálních produktů je bezmála maratonský běh (psal jsem zde). Je třeba začít a pak prostě pokračovat dokud finální výrobek nespatří světlo světa. Stejně jako je poučení ze Svatojakubské cesty: „pokračuj i když nevidíš svůj cíl“ (čtěte více zde).

Videobeseda o pouti do Santiaga de Compostela (ke shlédnutí zde) byl nejprve také pouze nápad, jak dělat staré věci novým způsobem v digitálním věku (psal jsem zde), který je však nyní již skutečností. První prodané video kusy a pozitivní zpětná vazba od uživatelů mě tak nyní motivují k dalšímu rozšiřování blogu, digitálních produktů a služeb.


Online školení a vzdělávání

Postupně však také přibývají na mé cestě další zajímavé služby, které poskytuji zákazníkům. Ve fyzickém světě je třeba tyto služby vymyslet, navrhnout, odzkoušet a získat první zpětné vazby a podněty pro zlepšení.

Ve výhledové době, nejspíš v průběhu příštího roku, se tady pak společně začneme věnovat právě rozvoji těchto online školení a vzdělávání. První vlaštovky pro určení směru v této nové disciplíně jsou již na cestě a nechám se překvapit, kam mě zavedou.

Minimalní prodejní verze

Každý takový produkt ať už digitální nebo offline je však nejprve nutné dostat do podoby tzv. „minimal viable product“, tedy nejmenší funkční verze, kterou lze odzkoušet na reálném publiku. Získat přitom první zpětnou vazbu a zjistit, zda službu má vůbec smysl dál nabízet.

Na základě této zpětné vazby si pak utřídím informace a podněty, učím se z ní a získávám představu jak se s produktem pracovat dál, aby dával smysl i digitální podobě. S ohledem na zpětnou vazbu a průběžně rostoucí zkušenosti pak plánuji převádět tyto offline služby do online světa formou digitálních produktů.

Takže se i nadále budete moct těšit na zajímavá témata. Rozhodně se proto zapiště k odběru novinek do formuláře níže, aby Vám nic neuniklo nebo podpořte provoz tohoto blogu příspěvkem (více zde).

Přihlásit k odběru novinek:

V dohledné době se tak budeme mít dál na co těšit.